Friday 18 May 2012

Friday Music

This is quite old, but the lyrics are wonderful. Also, if you’re interested in the Swedish language and have always wondered about the Scanian dialect, you have a good example here. Lyrics + translation (my own) below.


Timbuktu – Flickan och Kråkan (Mikael Wiehe Cover)- the Girl and the Crow

Jag satt häromdagen och läste min tidning
en dag som så många förut.
O jag tänkte på alla dom drömmar man drömt som
en efter en har tatt slut
Då såg jag en bild av en flicka
med en skadskjuten kråka i famn
hon springer iväg genom skogen
så fort som hon någonsin kan
Och hon springer med fladdrande lockar
hon springer på taniga ben
o hon bönar och ber och hon hoppas och tror
att det inte ska vara för sent


The other day I was reading my paper
It was a day like so many others
And I thought of all the dreams one has dreamt about
that one by one  have disappeared
Then I saw a picture of a girl
with a shot crow in her arms
She’s running through the forest
as fast as she ever could
She’s running and her locks are flying
she’s running on thin little legs
And she’s begging and praying and hoping and believing
that it won’t be too late

Flickan är liten och hennes hår är så ljust
o hennes kind är så flämtande röd
kråkan är klumpig och kraxande svart
om en stund är den alldeles död
Men flickan, hon springer för livet
hos en skadskjuten fågel i famn
hon springer mot trygghet och värme
för det som är riktigt och sant
O hon springer med tindrande ögon
hon springer på taniga ben
för hon vet att det är sant, det som pappa har sagt
att finns det liv är det aldrig för sent


The girl is little and her hair is so light
her cheek is a flaming red
the crow is clumsy and black as night
in a while it will be completely dead
But the girl, she’s running for the life
of a shot bird in her arms
She’s running toward safety and warmth
for what is real and true
And she’s running with shining eyes
she’s running on thin little legs
for she knows that it’s true, what her dad has said,
as long as there’s life it’s never too late

O jag började darra i vånda och nöd
jag skakade av rädsla och skräck
för jag visste ju alldeles tydligt och klart
att det var bilden av mig som jag sett
För mitt hopp är en skadsjuten kråka
och jag är ett springande barn
som tror det finns någon som kan hjälpa mig än
som tror det finns nån som har svar
O jag springer med bultande hjärta
jag springer på taniga ben
O jag bönar och ber, fast jag egentligen vet
att det redan är alldeles för sent


And I started to shiver with anguish and need
I shivered with fear and terror
because it was obvious and clear
that I had seen a picture of myself
My hope is a shot crow
And I’m a running child
who thinks that someone still can help me
and thinks that someone will have answers
And I’m running with a beating heart
I’m running on thin little legs
And I’m begging and praying, even though I know
that it’s already way too late

1 comment:

Go Crazy said...

Oh, dear Lord. Taas näitä "perunoita" ;)